Marti, 26 Noiembrie 2024
Constanţa, 4-12° C Cer în general noros | alte locaţii
Curs valutar
€ 4.9640 $ 4.6302
Căutam colaboratori

Căutam colaboratori!

Și tu poți fi reporter pe 101știri.ro. Trimite-ne ce ai auzit sau văzut interesant, foto, text sau video ori scrie un articol, două, zece și poți să fii reporter pentru o zi. Sau de ce nu... chiar mai mult! Aviz studenților la Jurnalism și tuturor celor care au ceva de spus. Contactați-ne pe office@101stiri.ro

„Tineri fără etichete - Un model educațional”

Articol publicat Miercuri, 07 Octombrie 2015

de Grațiela GHEORGHE CARAGICU (gratiela.caragicu@101stiri.ro)

în Hot news, Inedit magazin

Cazurile conflictuale, de discriminare sau violență între elevi, reprezintă un fenomen tot mai des întâlnit în liceele constănțene. În acest sens, Asociația Sigma Development Center Constanța, alături de Inspectoratul Școlar Județean Constanța și Centrul de Resurse pentru ONG-uri CENTRAS Constanța organizează joi, 8 octombrie, evenimentul „Tineri fără etichete - Un model educațional”. Gazda manifestării va Prefectura Constanța, Sala Remus Opreanu, cu începere de la ora 9.30.

„Tineri fără etichete” este, potrivit unui comunicat transmis de Kool Media, „un program ce și-a propus implementarea unor măsuri ce vizează promovarea și creșterea gradului de conștientizare asupra importanței acceptării și toleranței în societate, înscrierea și educarea în domeniul drepturilor omului și a interculturalității, a 300 de elevi din județul Constanța”.

Metode de combatere a violenței în licee Grupul țintă a fost format din elevii de liceu cu vârste cuprinse între 15 și 18 ani, din clasele a 9-a, a 10-a și a 11-a. Aceștia provin din patru licee constănțene, care se confruntau cu o rată ridicată a cazurilor de violență: Colegiul de Marină „Al. I. Cuza" Constanța, Colegiul „Dobrogea" Castelu, Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu" Cumpăna și Liceul Tehnologic „Ion Bănescu" Mangalia.

În cadrul evenimentului „Tineri Fără Etichete - Un model educațional”, vor fi prezentate rezultatele proiectului, structura curriculei opționale „Educație Interculturală", precum și a ghidului de prezentare a tehnicilor de predare și a metodelor de pregătire pe care profesorii le pot folosi atunci când se confruntă cu cazuri conflictuale, de discriminare sau violență între elevi.