O nouă strategie de a face turism la malul Mării Negre a fost adusă în atenție, la mijlocul acestei săptămâni, de nou-înființata Asociație de Promovare și Dezvoltare Turistică Aqua Magic, într-o conferință cu tema „Dezvoltarea și promovarea turismului albastru. Despre autenticitate și rebranding turistic, istoric și cultural la Marea Neagră”. La conferința găzduită de hotelul Oxford, care a suscitat interesul și discuțiile a numeroși profesioniști în turism, istorici, experți în comunicare și a reprezentanților mass-media, s-a vorbit, pentru prima dată, despre „turismul albastru”, adică despre rebranding şi promovarea turismului istoric şi cultural la Marea Neagră. Printre cei care au participat la dezbateri și au încercat să găsească soluții s-au aflat: șeful Muzeului Callatis din cadrul Complexului Cultural Mangalia, cercetător științific Marcel Colesniuc, muzeograful Muzeului de Istorie Națională și Arheologie Constanța, dr. Delia Cornea, lect. univ. dr. Răzvan Victor Pantelimon de la Universitatea „Ovidius”. La eveniment au mai fost prezenți directorul Muzeului Militar Constanța, Costin Scurtu, președintele Asociației Culturale „Wild Art”, Laura Stroe, hotelieri. Gazda evenimentului a fost managerul Aqua Magic și președintele Asociației de Promovare și Dezvoltare Turistică Aqua Magic, Andreea Șerban, care a acordat www.101stiri.ro un amplu interviu. „Litoralul românesc înseamnă relaxare la soare, cafenele și cluburi de noapte, muzee și situri arheologice, sporturi tematice, patrimoniu istoric si cultural, iar aici se poate practica orice tip de turism, religios, istoric, gastronomic...”, ne-a spus Andreea Șerban. Despre ce înseamnă turismul albastru și noutățile estivale de la Aqua Magic aflați pe larg în interviul următor.
Reporter (R.): Cu ce noutăți estivale își întâmpină Parcul Acvatic Aqua Magic publicul, în 2015?
Andreea Șerban (AȘ.): Pentru iubitorii Parcului Acvatic Aqua Magic, sezonul estival 2015 va fi unul interesant, pentru că noutățile în domeniul distracției acvatice vor reprezenta o alternativă bună, pentru toate categoriile de vârstă. Cel puțin o dată, de la mic la mare, toți vor veni în Parcul Acvatic Aqua Magic, pentru a se bucura de cea mai nouă achiziție, toboganul Side Winder, despre care nu vreau să dezvălui foarte multe detalii, dar pot spune că este un tobogan rezervat curajoșilor, ce va oferi senzații de neuitat. Avem locul de joacă special amenajat pentru copii, format din piscine și tobogane multiple, o zonă de relaxare la barul acvatic din piscina mare a parcului, tobogane Multislide, River Ride, Space Bowl, Mega Pipe, Super Crater, Turboslide, Black Hole, Twister și Kamikaze. Râul curgător desfată, în fiecare an, turiștii, la ringul cu jeturi aceștia pot învăța dansuri după diverse coregrafii, iar spațiile destinate magazinelor de jucării, restaurantelor completează peisajul.
R.: Ce soluții de rebranding cultural- turistic propuneți publicului estival?
A.Ș.: Îmi place să cred că, prin acțiunile Parcului Acvatic Aqua Magic, am ridicat standardul în materie de turism și de ce nu, și cultură. Am organizat numeroase spectacole de muzică și dans, atât pentru copii, cât și pentru adulți, concerte, iar prin Galeria Subacvatică de Artă, dealtfel unică în România, am reușit să transformăm o simplă piscină în simeze, pe care au fost expuse, în 2014, 40 de lucrări de grafică satirică. Au avut loc expoziții de artă, caricatură și fotografie, expoziție de costume de baie de epocă, bodypainting și ateliere de creație pentru copii. Anul acesta, vom da continuitate acțiunilor din sezonul estival 2014, Galeria Subacvatică de Artă își va continua activitatea culturală și vom investi mai mult în acțiunile pentru copii, ateliere de pictură, de lectură și poate chiar vom înființa „un colț de carte” de vacanță. Interesul turiștilor față de acțiunile Parcului Acvatic Aqua Magic a fost întotdeauna mare, dar odată cu implementarea Galeriei Subacvatice de Artă, am atras spre noi și „avizații” domeniului, nu numai turiștii în căutare de distracții estivale. A fost o noutate binevenită pentru toată lumea, de la mic la mare, care a stârnit curiozitate și imagine pozitivă.
R.: Care sunt principalele obiective ale asociației nou-înființate?
A.Ș.: Asociația de Promovare și Dezvoltare Turistică Aqua Magic este în curs de înființare, din punct de vedere juridic și, cu siguranță, în următoarele zile, se va încheia acest demers tehnic, dar acest lucru nu ne impiedică să ne propunem obiective interesante pentru următoarea perioadă. Ca și notă generală, Asociația de Promovare și Dezvoltare Turistică Aqua Magic pledează pentru modernizarea atitudinilor şi a mentalităţilor în domeniul turistic şi cultural, stimularea creativităţii în turism şi promovarea valorilor naţionale, iniţierea şi realizarea unor programe de educaţie în management turisti, colaborarea cu alte organizaţii, instituţii şi persoane independente din ţară sau din străinătate care au obiective comune cu ale asociaţiei, identificarea şi sprijinirea tinerilor interesaţi de domeniu. Prin această asociație, intenționăm să sprijinim tinerii nu numai la modul teoretic, ci vom încerca să le asigurăm educație în domeniu prin cursuri de formare, vom încerca să îi integrăm pe piața muncii, în special în domeniul turismului.
R.: Cum pot fi atrași turiștii din țară și străinătate prin promovarea vieții culturale de pe litoral, în completarea distracțiilor nocturne de la malul mării, cluburi, concerte?
A.Ș.: Turiștii nu mai pot fi atrași pe litoralul românesc urmând vechile strategii, cu oferte limitate, cazare, masă, plajă, cluburi sau Satul de Vacanță. Specialiștii din diverse domenii, turistic, economic, istoric, etc. ar trebui să-și unească eforturile într-un demers „out door” și să ofere nenumărate și interesante posibilități turiștilor din toate categoriile de vârstă. Litoralul românesc înseamnă relaxare la soare, cafenele și cluburi de noapte, muzee și situri arheologice, sporturi tematice, patrimoniu istoric și cultural, iar aici se poate practica orice tip de turism, religios, istoric, gastronomic...
R.: Ce înseamnă brand-ul Aqua Magic pentru dvs, ca manager al parcului acvatic și președinte al Asociației de Promovare și Dezvoltare Turistică Aqua Magic, pentru Mamaia și pentru cei care aleg să se distreze, în fiecare vară, în parcul acvatic?
A.Ș.: După o experiență de peste zece ani, Aqua Magic, într-adevăr, a devenit un brand cunoscut nu numai în România. Pentru mine, este un motiv de mândrie să fiu cea care manageriază acest loc al veseliei, să văd nerăbdarea și zâmbetele copiilor care nu se mai satură de apă și tobogane, să văd cum idei originale se materializează aici în parc. Pentru turiști, fie că sunt mici sau mari, faptul că aleg în fiecare an Parcul Aqvatic Aqua Magic reprezintă chiar răspunsul la întrebarea „cum alegi să te distrezi”.
R.: Ce mesaj le transmiteți, anul acesta, celor care se pregătesc de vacanță și dornici să treacă pragul Aqua Magic din Mamaia?
A.Ș.: Mesajul pentru sezonul estival 2015, pentru toți cei care își petrec vacanța la mare, la Aqua Magic, este unul simplu: „Distrați-vă maxim făcând ceea ce vă place, ceea ce vă împlinește și vă bucură. Aplicați dictonul Aqua Magic, „Toată lumea râde, cântă și dansează!”.