Cu 20% mai mulți turiști pe litoralul românesc, în 2015 Fiecare început de toamnă înseamnă, la malul mării, momentul bilanțului pentru hotelieri și agențiile de turism. Conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, precum și din estimările primite de la Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) și de la asociațiile patronale hoteliere, în sezonul estival 2015 s-a înregistrat o creștere cu 18 - 20% a numărului de turiști pe litoralul românesc.
Stațiuni de top: Mamaia, Eforie şi Venus În topul staţiunilor s-au aflat, în acest an, Mamaia, Eforie şi Venus. O creștere importantă s-a înregistrat în sudul litoralului, mai ales datorită investiţiilor noi în segmentul hotelier - în special în stațiunea Venus şi în agrement - între care un nou parc de aventură, deschis, vara aceasta, la Neptun.
Motive care au condus la creșterea numărului de turiști Asociația Litoral - Delta Dunării (ALDD) explică, într-un comunicat, principalele motive care au condus la creșterea numărului de turiști, printre care campania intensă de promovare a litoralului, demarată încă din toamna trecută, evenimentele numeroase organizate în toate staţiunile, precum și campania „Mamaia Style”. Un alt motiv îl constituie îmbunătățirea standardului serviciilor turistice oferite de hotelieri și de proprietarii de structuri turistice de alimentație publică și agrement, dar și reducerea TVA.
De asemenea, creşterea totală a numărului de turiști se datorează și promovării susţinute a litoralului, împreună cu agenţiile de turism, hotelierii şi autorităţile locale, prin participarea Asociației Litoral - Delta Dunării la importante târguri de turism, naționale și internaționale.
4000 de turişti israelieni şi venituri de 4 milioane de dolari din pachetele de vacanţă De asemenea, ALDD a atras o dublare a numărului de zboruri charter Tel Aviv - Constanţa faţă de 2014, ceea ce a generat un volum total de 4000 de turişti israelieni şi venituri de 4 milioane de dolari din pachetele de vacanţă, la care se adaugă venituri de cca 1,5 milioane USD din vânzarea de bilete la atracţii, tururi şi excursii locale. „Pentru aceasta, ALDD a demarat în premieră o campanie de promovare pe cele mai importante cinci posturi de radio din Israel, realizarea unui spot video Mamaia Official în ebraică şi a primelor broşuri oficiale de promovare în ebraică”, se mai arată în comunicat.
Strategia de dezvoltare de trafic aerian către/ de la aeroport Constanța a adus două noi rute aeriene. Pe data de 2 mai au fost lansate zborurile Milano - Constanţa (operate de compania aeriană Blue Air), iar pe 30 mai au început zborurile Londra - Constanţa (operate de WizzAir). „Continuăm să fim conectaţi cu Istanbul prin prezenţa Turkish Airlines şi avem în vedere extinderea numărului de zboruri în viitorul apropiat, pentru a atrage pieţe noi de turişti către litoral”, mai spun reprezentanții ALDD.
Nu în ultimul rând, creşterea numărului de turişti se datorează unei mai bune comunicări cu hotelierii şi agenţiile de turism şi autorităţile locale, dar şi afectării pieţelor turistice Bulgaria, Egipt, Tunisia şi Grecia.
În acest moment, ALDD și membrii săi pregătesc lansarea campaniei de toamnă de promovare a litoralului românesc și Deltei Dunării, pentru sezonul estival 2016.
Corina Martin: „Considerăm 2015 cel mai bun sezon din 2008 încoace, atunci când am avut cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii ani”. „Considerăm 2015 cel mai bun sezon din 2008 încoace, atunci când am avut cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii ani. În 2015 am promovat în premieră Mamaia, litoralul şi Delta Dunării către două pieţe externe pe care nu le-am mai abordat până acum, respectiv Turcia, Italia şi Israel. Vom continua şi în 2016 campania de promovare Mamaia Style, prin participarea la târgurile interne şi internaţionale, infotrip-uri şi organizarea de evenimente. Ne interesează în mod special să atragem pe litoral pieţele vest-europene şi intenţionăm ca, pe lângă rutele aeriene noi ce ne-au conectat în acest an cu Londra, Milano şi Tel Aviv, să atragem şi zboruri şi tour-operatori din Olanda şi Germania. Continuăm în forță Campania Mamaia Style și promovarea Litoralului Românesc 2016!”, a declarat preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării, Corina Martin.
Dragoș Gociman: „Românii au început să-și descopere mai mult țara” La rândul său, vicepreședintele Asociației Patronatului în Turismul din Delta Dunării, Dragoș Gociman, a precizat: „Sezonul 2015 în Delta Dunării este în curs, sunt anunțate rezervări inclusiv pentru toată luna octombrie și până în acest moment, anunțăm o creștere de 30% a numărului de turiști față de 2014. O concluzie importantă este aceea că a crescut procentul de turiști români în vacanța în Delta Dunării, ca dovadă că românii au început să-și descopere mai mult țara”.