Publicul meloman de la malul Mării Negre a primit cu multă încântare și entuziasm, la finele săptămânii trecute, recitalul cameral oferit, la Muzeul de Artă, de pianista Andreea Bratu și violoncelistul italian Omar Flavio Careddu. Numeroșii spectatori care au ocupat absolut toate locurile puse la dispoziție de către organizatori au avut parte de o duminică agreabilă, în acorduri de pian și violoncel. Într-o armonie perfectă cu violoncelistul italian Omar Flavio Careddu, a cărui prezență a fost în premieră la Constanța, apreciata pianistă Andreea Bratu ne-a mărturisit, după spectacol, că au avut foarte puțin timp pentru repetiții împreună. Mai exact, talentata pianistă născută la Galați și consacrată pe scena de la Constanța și exoticul artist de renume mondial Omar Flavio Careddu (tatăl său este italian, iar mama - originară din Seychelles) au avut o singură repetiție și o acomodare la sală. Chiar și așa, spectacolul a fost apreciat de către toți cei prezenți drept unul de excepție, publicul răsplătindu-i pe artiști cu aplauze entuziaste și ovaționând în picioare la final. Melomanii de toate vârstele aflați la Muzeul de Artă din Constanța nu au pierdut prilejul de a-i felicita personal pe cei doi artiști, exprimându-și speranța că îi vor revedea în curând pe scenă, în aceeași formulă.
Repertoriul abordat a fost unul cu totul special, publicul fiind delectat cu lucrări pentru violoncel solo, pian solo și pentru duo instrumental (violoncel - pian). S-au prezentat atât partituri clasice semnate de Johann Sebastian Bach, Luigi Boccherini, Charles Gounod, Gabriel Fauré, cât și compoziții crossover contemporane, cu influențe de jazz și muzică ușoară, ale autorilor Salvatore Sini și Gaby Kapps. Mai mult, în primă audiție mondială, au fost cântate patru dintre lucrările compuse de către compozitoarea australiană Gaby Kapps: „Three Brief Nocturnes” pentru pian: „For a Lonely Night”, „A dialogue in the Night”, „Quasi Impromptu For a Restless Night” și „An Elegy of Passion” pentru violoncel și pian.
Prezentarea spectacolului a fost realizată de muzicologul conf. univ. dr. Mariana Frățilă, de la Universitatea „Ovidius”, care a oferit publicului detalii inedite despre fiecare partitură - și compozitor - din concert.
Exoticul violoncelist Omar Flavio Careddu: „A fost minunat concertul, dar și publicul de la Constanța” Extrem de emoționat și încântat de reacția publicului constănțean, renumitul violoncelist italian Omar Flavio Careddu a declarat, în exclusivitate pentru www.101stiri.ro: „Concertul de la Constanța a fost minunat, cu un public format din mulți artiști și oameni extraordinari. Pentru aceasta îi mulțumesc din nou Andreei Bratu (n.r. pentru invitația de a concerta la Constanța). Am simțit într-adevăr dragostea tuturor pentru muzică și artă. Simt că muzica poate face întreaga lume mai bună. Vă mulțumesc tuturor!”.
Iată ce ne-a declarat și pianista Andreea Bratu, o artistă de mare rafinament, referitor la pregătirea acestui recital special alături de Omar Flavio Careddu: „Pe lângă pregătirea organizatorică, pregătirea muzicală a recitalului a solicitat deopotrivă capacitatea profesională instrumentală și emoțională de adaptare și de omogenizare a individualității noastre artistice formate atât de diferit, prin ani de proiecte solistice și concertistice, în vederea obținerii unui sunet, a unei frazări și concepții interpretative coerente, specifice formatului duo cameral. Personalitatea muzicală complexă a lui Omar Flavio Careddu a oferit posibilitatea de a identifica pentru mine, ca partener pianist de formație camerală, valide afinități și puncte de plecare din care am reușit să construim interpretativ linia comună, mesajul nostru muzical. Ca timp, a fost foarte puțin, o repetiție doar și o acomodare în sală și mai ales, de menționat faptul că noi nu am mai avut ocazia să cântăm împreună până acum. Seriozitatea, profesionalismul (rigurozitatea) și o compatibilitate emoțional - artistică a partenerilor de scenă sunt elementele fără de care o colaborare, chiar și în condiții vitrege, nu poate obține succes de public”.
Aplauze, flori și două solicitări de biss În ceea ce privește reacția publicului, pianista a mărturisit: „În artele interpretative de scenă - muzică, teatru - pulsul publicului este esențial. Este adevărat, se cântă cu responsabilitate și dedicație și pentru cinci oameni în sală, dar inevitabil, ca artist, pe scenă te simți cu mult mai motivat atunci când ești întâmpinat, ca în această seară (n.r. duminică) de o sală plină, (am zărit și oameni în picioare, care nu au mai prins loc) care freamătă la atacul fiecarei piese muzicale din program. Emulația creată de așteptările împlinite ale publicului încarcă și potențează capacitatea de concentrare și dăruire a celor de pe scenă, așa cum s-a întâmplat și în cazul nostru. Atât eu, cât și partenerul meu de scenă am fost impresionați de interesul arătat de către public față de programul propus, atât cel solistic, cât și cameral. Pe lângă aplauze, flori, două solicitări de biss, interacțiunea verbală după recital cu cei prezenți în sală (multă lume pe care nu am întâlnit-o până acum la concertele anterioare) continuă încă prin numeroase mesaje călduroase de mulțumire și apreciere primite pe paginile web de promovare ale evenimentului”.